2 oct. 2011

Pistol Annies - Hell on heels

Asa cum fiecare natiune serioasa are o gramada de concursuri gen X – Factor si americanii au Nashville Star. Care o arde numai pe muzica din categoria country. Si care a propulsat o stea care poarta numele de Miranda Lambert. Alaturi de ea in acest super – grup pentru gusturile americanilor, se afla Ashley Monroe si Angaleena Presley. Ce iese atunci cand trei gagici isi pun laolalta talentul creativ si sparg piata cu un material de debut? Cele zece piese care insumeaza doar aproximativ jumatate de ora de auditie se invart stilistic in zona situata la mijlocul dintre blues si country, dar fara indoiala ca textele pieselor contribuie si ele decisiv la senzatia de bine care ti-o da aceasta auditie.
 Grosso modo, tematica e centrata pe problemele cu care se confrunta nevestele americane, puternic afectate de recesiune si nesimtirea pe care o afiseaza barbatii americani(sic!).

Deci n-ar trebui sa surprinda pe nimeni ca printre melodii se regaseste Rugaciunea Casnicei (Housewife’s Prayer), care insista pe faptul ca reprezentantele sexului frumos au nevoie de un chibrit si niste benzina pentru a-si incendia casa plina de facturi neplatite (I've been thinking about/Setting my house on fire/Can't see a way out of the mess I'm in/And the bills keep getting higher/All I need is a match and a gallon of gas“). E unul din cele mai catchy momente ale discului, laolalta cu Trailer for rent, o melodioara in care Pistol Annies isi amintesc de faptul ca barbatii beau 10.000 de beri. In plus, inca mai stau pe canapea: „It's been ten years, ten thousand beers/And he's still sittin right there on the couch/I played the missus and I've done the dishes/ Bout time somebody got the hell out“.

Dincolo de textele mai mult sau mai putin reusite, aranjamentele muzicale sunt de o finete impresionanta si asigura un sound cat se poate de clasic, dar corect. Family Feud are un groove cat se poate de misto chiar daca face parte din acel mainstream – country care se face auzit cat e ziulica de lunga la posturile americane de radio iar piesa care da titlul albumului de debut este si ea dragutica, gratie aerului americana pe care-l expira prin fiecare por al ei.  Per ansamblu e un disc bluesy country care te face sa fii atent si la texte si poate din aceasta cauza nu se adreseaza maselor largi obisnuite cu muzica de tip bubble – gum care a invadat mai nou chiar si productiile made in Nashville.

Un comentariu: